top of page
Vyhledat

Jste začínající podnikatel, firma/živnost se teprve rozjíždí a Vy nemáte chuť ještě platit za účetnictví....

Aktualizováno: 24. 4.

Ano, naprosto Vám rozumím. Při vzniku každého nového projektu je potřeba se zamyslet nad tím, zda jsou určité služby pro mě hodně důležité, méně důležité a nedůležité. Většina z nás začínala tak, že jsme neměli úplně velký kapitál na to ho hned v prvních měsících celý spotřebovat. Přemýšlíme, chceme něco vydělat a to potom dále investovat. Ano, to je značka ideál, ale někdy to nejde a je potřeba do podnikání na začátku investovat více a to se nám vrátí až později, během měsíců, ale i let. Příklad toho je reklama, jakákoli. Pokud nikdo nebude vědět, že existuji a tu danou konkrétní službu nabízím, nemůže si mě vybrat a já nebudu mít klienta, tím pádem ani žádný výdělek.

Podobné je to s účetnictvím. Každý jsme tak trochu účetní amatér a umíme si spočítat výnosy minus náklady. Ale účetnictví není jen o tom. S každou živností jsou spojené povinnosti vůči státním institucím, které je potřeba dodržovat, protože neznalost neomlouvá. Existují náklady, které jsou i nejsou daňově uznatelné. Náklady, které Vám sníží daně a odvody na sociální pojištění, ale také náklady, bez kterých se třeba obejdete, které Vám stejně na "finančáku" neuznají.... apod. Pokud se chcete naplno věnovat svému podnikání, těžko najdete prostor (možná i chuť) na sledování všech legislativních změn a potřebných informací k tomu, jak mít právě účetnictví své firmy v pořádku. Proto je dobré již od začátku mít za sebou někoho, kdo Vám se vším poradí a správně vše hned na začátku nastaví.


Mít účetní(ho) má spoustu výhod a tady jsem připravila jen přehled těch hlavních:


1. Úspora času

Účetní se postará o fakturaci, daně, přiznání, přehledy a další byrokracii, takže se můžete soustředit na svoje podnikání nebo práci.

2. Minimalizace chyb

Účetní má přehled o aktuální legislativě a účetních předpisech, čímž se snižuje riziko chyb nebo pokut od finančního úřadu.

3. Optimalizace daní

Dobrá/ý účetní Vám může poradit, jak legálně ušetřit na daních – co můžete dát do nákladů, jaké odečty využít atd.

4. Zastupování při kontrolách

Účetní Vás může zastupovat při kontrole z finančáku, zdravotní pojišťovně nebo OSSZ/ČSSZ, takže to nemusíte řešit sám/a.

5. Přehled a pořádek

Máte jistotu, že všechny dokumenty a výkazy jsou správně vedené, podané včas a archivované dle zákona.

6. Poradenství

Účetní může poradit i v širších oblastech – např. jestli se ti vyplatí být OSVČ, plátce DPH, jak účtovat zaměstnance, leasingy, investice atd.


Pokud chcete, můžu Vám pomoct nastavit Vaše podnikání tak, ať se můžete věnovat tomu, co Vás baví a živí.



 
 
 

Comments


logo účetní firmy 2P Point

+420 774 123 966

Masarykova 455/34

Liberec 1

2P POINT s.r.o.

Blankytná 1159/13

460 06 Liberec 6

IČ: 09428739

DIČ: CZ09428739

 

© 2025 by 2P POINT

 

bottom of page